September 17, 2011

ceritera riang ria raya ~

Saturday, September 17, 2011 / 2210pm

Salam Followers !!
Ish.. tak sehat lagik laa...
Huwaa... tanak demam time final !
Ya Allah, kau berikanlah aku kesihatan yang baik-baik..
Aminn... =)

'Ceritera Riang Ria Raya' / C3R
sume nye tterjadi hari nihh..
pergh ~ penat die tak yah cakap laa..
cm nk tdo skrg pn ye gk..
tp hari ni lya kne jgak wat entry..

Yang pertama !
'open road' dak munie..
"lya ! knp open road ?"
sbb kt jln.. bkn kt rumah..
kalo rumah, open house laa..
so, kt 'open road' munie tuh..
lya mkn nasi beriyani + kari daging..
itu sahaja.. ade laok aym grg, tp tanak la.. nnt gemok...
buruk gila kalo aku gemok.. ish.. ta dapat di bayang kan..
ta byk punn mmber ktorg yg dtg 'open road' munie tuhh..
spe je ? Shahfiq, Ain && Ema..
oh ya ! kt 'open road' munie tuh,
ade JAAFAR ONN.. adoy ~ selang setahun aku jmpe die..
*ade jodoh ke ? Alhamdulillah.. tak kesah punn.. haha !! sengal~

So, lpas dah mkn.. + lepaks-lepaks kt situ..
ktorg pun gerak la ke open house yg seterus nya..
*konon nye tanak follow tp follow jugak.. haha !
"spe owner rumah kedua ? kt mana ?"
rumah kedua milik Ana.. kt port klang..
tp singgah dulu rumah shahfiq..
sbb nye ayh die nk guna kereta..
so, ktorg grak la ngn kereta Ema..
*singgah satt ja kt uma Shahfiq.. sbb dua2 driver nk msok toilet..

Then, lpas driver2 td melepaskan niat mereka kt toilet..
ktorg pn smbg la perjalanan ke open house kedua..
pergh ~ cabaran betul nk g rumah Ana..
bukan main jauh lgi.. berliku-liku.. bercorner-corner..
sesat ?? ohh.. mana mungkin..
ade GPS plak.. hebat tak ?
haha ! HP spe yg hebat sgt ade GPS ?
TIADA ! haa.. pelik tak ? hihii..
kalo korg nk tau, GPS ktorg = firasat ktorg..
sng cte main redah je laa..
bukan tanak cll Ana, tp sje konon2 tak datang laa..
*padahal dlm kereta tgh cri jln ikt ske.. haha !

Dah smpai rumah Ana.. agk segan ye saat tu..
full ngn famly dia jaa.. kre kwn2 yg dtg ta byk sgt laa..
oh ! kt umah Ana, lya mkn soto ! nyumm nyumm...
sedapp gilaaaa... terbaik dari port klang ~ haha !
ktorg dah la dok kt dpan TV..
*oh yes, kami mmg ske tgk TV jee.. ada masalah ? haha !
haa.. ktorg borak cm tade org lain kt situ..
sume nye gara2 'broadband'..
hahaha ! biar la kami je yg fhm.. hihihi...
agk malu la sekejap.. adoy~

So, lpas dah hbs mkn + tgk TV..
ktorg pun decide nk blik.. agk2 dlm kul 5 jgak laa..
tp lya balik naik KTM kt TELUK GADONG..
*oh my ! shahfiq ! knp kt sini ! -.-"
"erk.. knp lya ???"
knp ? sbb xbf lya budak klang..
and yes, rumah die mmg kt KTM TELUK GADONG..
pergh ~ time tu ta yah ckp la..
meletup2 memori aku ngn die kluar..
Allah je tau pe aku rse time tuhh.. sabar jela yg mmpu..

Next pitstop, rumah Lysa..
ade kenduri cukur jambul si Adib.. ank buah die..
*dipaksa datang -.-"
ta kesah la kne pakse punn.. lgi pun mmg dah lme gila ta jmpa die..
rindu !! and yes, Adib sgt comel.. suka nyaa ~
nk je cubit-cubit pipi die tuh.. grr..
ha ! lya mkn nasi + kari kambing + aym grg + sambal udang
mmg bertambah la kan aku mkn..
tanpa segan silu pulak tuhh.. hahaha !
*peduli kan ape org nk ckp, jnji perut aku kyg ! aku ta kaco org !

haa.. penat penat.. panjang lebar aku taip..
full pulak tuhh.. haha ! sorry la yee..
aku nih kalo BM mmg aku tulis penuh-penuh...
kalo BI mmg aku short-short kan die.. haha !
ok lah.. tade pape dah..

conclusion nye, aku dapat lupa kan semua yg dah lpas..
past is past right ? so, life must go on..
so, let it be.. if they hate u, let it be too !
as long as i'm happy with my life..
ta suka, cakap depan.. suka, tayah cakap..

done:2330pm

DA,iaoyfno.gowyl.iahiyaht.bpdyecbtmtcyjoh.

p/s: tysmfef! irhft ! much love ~
pp/s: tade gambar lagi sebab guna lappy lain.

No comments: